Najčastejšie otázky o službách
Mám požičané dokumenty, ktorým uplynula výpožičná doba, čo mám robiť?
Prvýkrát požičané knihy si môžete predĺžiť sami, ak sa prihlásite do svojho konta v online katalógu. Alebo zavolajte do príslušnej pobočky, prípadne napíšte e-mail do pobočky, z ktorej máte požičané knihy. Kontakty nájdete v menu Pracoviská hore na lište.
Končí mi registrácia, čo mám robiť?
Pri najbližšej návšteve Vám registráciu predlžime.
Alebo nám napíšte email na pobočku, radi predĺžime vašu registráciu.
Registračný poplatok môžete zaplatiť aj prevodom na č. účtu: SK40 0200 0000 0020 5785 3257, nezabudnite uviesť variabilný symbol – číslo vášho čitateľského preukazu.
Ak si chcete požičiavať e-knihy, je potrebné mať registračný poplatok uhradený.
Existujú nejaké informačné zdroje, ktoré môžem použiť, keď sú pobočky zatvorené?
Áno. Knižnica poskytuje novú službu - požičiavanie elektronických kníh prostredníctvom nášho online katalógu. Zároveň môžete využiť aj prístupy do databáz, ako aj iné voľne prístupné knihy a voľne prístupné časopisy.
Ako si stiahnem e-knihu?
V súčasnosti majú naši čitatelia prístup k viac ako 10000 titulom elektronických kníh. Podrobné informácie ako postupovať nájdete na našom webe v časti Služby – Elektronické knihy
Môžem vrátiť dokumenty do biblioboxu?
Áno, okrem Karadžičovej sú pri každej pobočke biblioboxy, kde môžete knihu vrátiť, aj keď je knižnica zatvorená.
Chcem si požičať e-knihy, ale nie som čitateľom knižnice. Čo mám robiť?
Samozrejme, je to možné, potrebujeme základné údaje o vás, aby sme Vás mohli zaregistrovať, spojte sa s nami e-mailom na adrese: sluzby@starlib.sk, alebo na hociktorú pobočku.
Aký je rozdiel medzi objednávkou a rezerváciou?
Objednávajú sa knihy, ktoré nie sú požičané (služby odloženie z police/regálu) a rezervujú tie, ktoré práve má niektorý čitateľ doma.
Rozdiel je aj v poplatkoch za tieto služby - cenník služieb.
V obidvoch prípadoch dostanete e-mail alebo sms správu, že kniha je pripravená.